Információk a Rendszeres szociális ösztöndíj és Alaptámogatás pályázatról - 2020/21. tavasz

Információk a Rendszeres szociális ösztöndíj és Alaptámogatás pályázatról - 2020/21. tavasz

Szeretnénk tájékoztatni Titeket a Rendszeres szociális ösztöndíj és Alaptámogatás pályázattal kapcsolatos legfontosabb információkról.
A 2020/21. tavaszi félévre vonatkozó pályázás még nem tudott elindulni, ugyanis a pályázás menete most több ponton is változtatást igényelt, amik véglegesítése és aktiválása egyetemi szinten még nem fejeződött be. Az eredetileg tervezett leadási határidők szükséges esetben a csúszásra való tekintettel módosításra fognak kerülni.

Az alábbiakban értesülhettek a pályázást érintő alapvető változásokról:

1. A legfontosabb változás a pályázási felület megváltozása. Az eddig használt ESZR-t a rendszer folyamatosan felmerülő leállási hibái, valamint adatvédelmi problémák miatt idén már nem vehetjük igénybe. Az új pályázási felület létrehozása már a tavalyi év során elkezdődött, azonban még nem fejeződött be erre az időszakra. Ezek miatt ebben az időszakban rendhagyó módon, a Neptun rendszeren keresztül fog folyni a pályázás. Ez mindannyiunk számára egy új helyzet lesz, de a Hallgatói Képviselet és a bírálók is mindent meg fognak tenni, hogy a leggördülékenyebben folyjon a pályázatok megfelelő leadása. A pályázat Neptun kérvény formájában lesz majd elérhető, ehhez a kérvényhez kell majd csatolni az elektronikusan leadandó igazolásokat, adatlapokat. A hiányok pótlása, javítása is a kérvény javításra való visszaküldésével és újbóli leadásával fog történni. Arról, hogy pontosan hogyan kell leadni a kérvényt, miket szükséges csatolni, illetve hogyan tudtok hiánypótolni, mindenképp készíteni fogunk nektek egy részletes használati segédletet.

2. Az eddig ESZR-ben tárolt dokumentumok mostantól az Egyetemi Szociális Bizottság honlapján lesznek elérhetőek. Ez a pályázati kiírást, a hivatalos Igazoláslistát, az Igazoláslista segédletet, a mintadokumentumokat és nyilatkozat sablonokat is jelenti. Emellett az eddig a felületről automatikusan generálható űrlapok (vállalkozói adatlap, őstermelői adatlap, stb.) is itt lesznek majd megtalálhatóak sablon formájában. Az ESZB honlapra került át a pályázathoz kapcsolódó Gyakran Ismételt Kérdések.

3. A pontrendszerben és az igazolások rendjében az alábbi változások történtek: A jövedelmi helyzetet az 51/2007. (III.26.) Kormányrendeletnek megfelelően  rendszeres jövedelem esetén csak az utolsó 3 hónapról kell igazolni (2020. október 01. - december 31.), nem rendszeres jövedelem esetén pedig az elmúlt egy évről (2020. január 01. - december 31.). Ez azt jelenti, hogy a kereseti körülményekkel kapcsolatos legtöbb igazolás (munkáltatói igazolás, vállalkozói adatlap, nyugdíjigazolás) csak az október-december hónapokat szükséges, hogy lefedje, azonban a nem rendszeres juttatásokra vonatkozva (jutalom) az egész évet kell, hogy igazolja.
További változás, hogy amennyiben a háztartás valamely eltartott tagja árvaellátásban részesül, annak az összege csak az ellenőrző egy főre jutó jövedelembe számít bele, a pályázatiba nem.
Amennyiben a háztartást a jövőben bizonyított jövedelemváltozás fogja érni (pl. munkabér előre meghatározott csökkentése), ennek a helyzetnek a beszámítását is lehet kérni a pályázatba. Az ezzel kapcsolatban szükséges igazolásokról az Egyetemi Szociális Bizottság fog rendelkezni, az adott megváltozó körülmény függvényében. A beszámíttatási kérelemmel a kari szociális referenshez szükséges majd fordulni.

4. A pályázat eredménye, illetve a felszólalási eljárás e-mailen keresztül fog lezajlani. A megadott e-mail címetekre fogtok kapni előzetes és végleges eredményt, felszólalást pedig a szoc@bmeehk.hu címre írt e-maillel tudtok majd benyújtani.

5. A személyes bemutatás megtartása a járványügyi korlátozásoktól függ. Amennyiben lehetőség lesz rá, a szokásos módon, személyes jelenléttel, külön jelentkezési formmal fog lezajlani. Ennek fejleményeiről mindenképpen tájékoztatunk majd Titeket is.

(6.) Az előző időszakban történt változtatás, viszont idén is felhívnánk a figyelmeteket arra, hogy a jövedelmi helyzetre kapható pontok skálája a korábbiakhoz képest módosult, 80.000 Ft helyett 100.000 Ft-ot meghaladó egy főre jutó jövedelem esetén jár mínusz részpontszám.
 

A pályázás megfelelő elindulása után amint lehet, Titeket is tájékoztatunk erről, és a végleges határidőkről.
Azt tanácsoljuk, hogy azokat a papírokat, amiket tudtok, hogy szükséges lesz a pályázathoz (egy háztartásban élőkről szóló igazolás, nyilatkozat a lakcímről, NAV igazolások, iskolalátogatási igazolás), ha van lehetőségetek, kezdjétek el beszerezni, ezzel is elindítva és könnyítve a pályázás lefolyását. Az előzetes Igazoláslista az ESZB honlapján is elérhető, illetve itt is megtaláljátok a hír mellékleteként. Készítettünk egy, az igazolások beszerezéséhez használható "kisokos"-t is, amelyben a leggyakrabban előforduló igazolások általános kritériumait soroltuk fel, ez támpontot nyújthat, hogy egy-egy dokumentumon milyen adatokat kell mindenképpen feltüntetni. Ezt a dokumentumot szintén a hír mellékleteként találjátok meg.

Köszönjük a türelmeteket, és bízunk benne, a rendhagyó pályázási körülmények ellenére is rendben le fog zajlani az időszak.
A pályázással kapcsolatban felmerülő kérdéseiteket a szocialis@epiteszhk.hu e-mail címen tehetitek fel.